Czytaj więcej o wydarzeniu
Dyrygent
Paul McCreesh
Wykonawcy
NOSPR
Catriona Morison – mezzosopran
Program
Gustav Mahler
„Blumine” z I Symfonii D-dur „Tytan” (wersja wczesna)
Alma Mahler
Lieder: „Die stille Stadt”, „In meines Vaters Garten”, „Laue Sommernacht”, „Bei dir ist es traut”
Edward Elgar
II Symfonia Es-dur op. 63
Przed koncertem, o godz. 18.30, zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie z Jakubem Puchalskim, który omówi wykonywane tego wieczoru utwory. Wejście na prelekcję jest bezpłatne, do uczestnictwa w prelekcji uprawnia okazanie karty abonamentowej lub biletu na koncert.
Późny romantyzm przybierał różne postaci: liryczne, gęste, monumentalne. O ile Gustava Mahlera kojarzymy z tymi ostatnimi, o tyle w tym programie miejsce to zajmie II Symfonia angielskiej dumy – Edwarda Elgara. Natomiast Mahlerowskie Blumine, wczesny fragment symfoniczny z muzyki teatralnej, powstały jeszcze przed I Symfonią (do której przez moment później włączał go kompozytor), jest czystą liryką. „Kwitnąca bogini”, a może po prostu „kwitnienie” przywodzi na myśl lirykę życiowej partnerki Mahlera – Almy, która także oddawała się kompozycji. Ostatecznie zrezygnowała z niej na rzecz wspierania męża, jednak pozostawiła grupę pieśni – Lieder, będących wówczas szczytem muzycznej intymności. Wprowadzają nas one w samo centrum kulturalnego, a dekadenckiego Wiednia przełomu XIX i XX wieku.
Jakub Puchalski
Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 100 minut
Paul McCreesh
Wykonawcy
NOSPR
Catriona Morison – mezzosopran
Program
Gustav Mahler
„Blumine” z I Symfonii D-dur „Tytan” (wersja wczesna)
Alma Mahler
Lieder: „Die stille Stadt”, „In meines Vaters Garten”, „Laue Sommernacht”, „Bei dir ist es traut”
Edward Elgar
II Symfonia Es-dur op. 63
Przed koncertem, o godz. 18.30, zapraszamy do sali kameralnej na spotkanie z Jakubem Puchalskim, który omówi wykonywane tego wieczoru utwory. Wejście na prelekcję jest bezpłatne, do uczestnictwa w prelekcji uprawnia okazanie karty abonamentowej lub biletu na koncert.
Późny romantyzm przybierał różne postaci: liryczne, gęste, monumentalne. O ile Gustava Mahlera kojarzymy z tymi ostatnimi, o tyle w tym programie miejsce to zajmie II Symfonia angielskiej dumy – Edwarda Elgara. Natomiast Mahlerowskie Blumine, wczesny fragment symfoniczny z muzyki teatralnej, powstały jeszcze przed I Symfonią (do której przez moment później włączał go kompozytor), jest czystą liryką. „Kwitnąca bogini”, a może po prostu „kwitnienie” przywodzi na myśl lirykę życiowej partnerki Mahlera – Almy, która także oddawała się kompozycji. Ostatecznie zrezygnowała z niej na rzecz wspierania męża, jednak pozostawiła grupę pieśni – Lieder, będących wówczas szczytem muzycznej intymności. Wprowadzają nas one w samo centrum kulturalnego, a dekadenckiego Wiednia przełomu XIX i XX wieku.
Jakub Puchalski
Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 100 minut